Тяжёлая Авто-турель

Logo Steam.png Logo Xbox One.svg Logo PS4.svg Logo Nintendo Switch.png Эта статья о существе, элементе или функции, доступной исключительно в версии Steam, Xbox One, PS4, Nintendo Switch
Тяжёлая Авто-турель
Heavy Auto Turret.png
Может быть настроена на автоматическую атаку врагов на заданном расстоянии. При выстрелах расходуются пули. Обладает повышенной огневой мощью, но расходует 4 пули за выстрел. Работает от электричества.
Оружие
Тип Турель
Использует
боеприпасы
Пуля Штурмовой Винтовки
Дистанционный урон 300
Постройка
Прочность 20 000
Слоты инвентаря 96
Предмет
Вес 16
Размер стака 1
Одноразовое Нет
Добавлено в Патч 274.0
Команда Призыва
cheat GFI HeavyTurret 1 0 0
или
cheat giveitem "Blueprint'/Game/PrimalEarth/CoreBlueprints/Items/Structures/Misc/PrimalItemStructure_HeavyTurret.PrimalItemStructure_HeavyTurret'" 1 0 0
Ремесло
Очки Энграмм 100 ОЭ
Опыт Изготовления 140 XP
Время Изготовления
Требуется
Создается в Станок
Тек Репликатор
Требуемые Станции Refining Forge.png Плавильная Печь
Fabricator.png Станок
Ингредиенты

The Heavy Auto Turret is a fully automatic turret and is 4 times stronger than Auto Turret which can automatically target and fire on enemy dinos, players, both, or all (which includes wild dinos) within its range, as well as RPGs and Grenade. The fact that the turret does not need any guidance makes it an invaluable resource to defend against raiding, whilst your tribe is offline. This turret uses Advanced Rifle Ammo. The Heavy Auto Turret requires electricity to run.

Общее[править | править код]

Turrets can be customized to attack players, tamed creatures, and/or wild creatures. Turrets can also be set to a custom range. Turrets can also shoot above and below — assuming they have a line of sight of the target — making them a good defense against flyers. Heavy Auto Turrets can also shoot Grenades and Rocket Propelled Grenades out of the sky, useful against raiders.

Settings[править | править код]

Range[править | править код]

The Heavy Auto Turret has multiple range settings, which correspond to the following distances:

  • Low: 7 Foundations
  • Medium: 18 Foundations
  • High: 27 Foundations

Targeting[править | править код]

There are five targeting settings. (All of these settings ignore survivors and tamed creatures belonging to your tribe and alliances.)

  • All Targets: Attacks players, tamed creatures, wild creatures and grenades/RPG's.
  • Survivors & Mounted Creatures: Attacks players and creatures mounted by a player and grenades/RPG's.
  • Players or Tamed Creatures Only: Attacks players, tamed creatures and grenades/RPG's.
  • Only Survivors: Attacks only players and grenades/RPG's.
  • Only Wild: Attacks wild creatures and grenades/RPG's.

Alarm[править | править код]

The alarm setting will give intruding players time to leave the area before they are shot at. Alarms take some time to reset, so if the intruding player hides within the turret's range, they will be shot at immediately without another alarm.

  • 4 Second Warning
  • 2 Second Warning
  • No Warning (default)

Note: The warning doesn't delay the projectiles shot.

Damage Multipliers[править | править код]

  • As of patch 231.4, turrets do 2.2x damage vs. all dinos.

There is no longer any separate multiplier for flying dinos.

Цветовая Схема и Регионы

X mark.svg

Heavy Auto Turret в данный момент не имеет областей покраски, однако это может быть изменено в будущих обновлениях.

Notes/Trivia[править | править код]

  • As of 242.0, the Auto Turret and Heavy Auto Turret can no longer be built on a raft, Quetzal, Brontosaurus, Mosasaurus, Plesiosaur, or Paracer Platform Saddles. Any existing turrets on such platforms will no longer fire. This is a server option of "OverrideStructurePlatformPrevention=true". Otherwise they're now only allowed on non-moving Bases.
  • As of Xbox version 783.12, the "Override Structure Platform Prevention" setting does not allow Heavy Auto Turret placement on Titanosaur Platforms on Xbox (tested Feb 23, 2019).
  • The Heavy Auto Turret cannot be damaged by the Tek Rifle or Rex Tek Saddle blasts.
  • The Heavy Auto Turret cannot be damaged by catapult boulders, but it CAN be damaged by ballista bolts launched from a ballista. The cannon deals more damage, though.
  • Despite being made and having the appearance of metal, the Auto Turret is treated as a stone structure.